piątek, 17 kwietnia 2015

Ukorzenianie sztobrów winorośli

Siemanko, dziś chce się Wam pochwalić że pierwszy raz postanowiłem zmierzyć się z ukorzenianiem sztobrów winorośli.



Udało mi się na bardzo dobrych warunkach nabyć sztobry następujących gatunków:
- V68-021
-Kordianka
-Seyval blanc
-Leon Millot
-Nero

Po otrzymaniu szrobrów postanowiłem że od razu zacznę je ukorzeniać.


   Pierwszym etapem było namaczanie sztobrów przez 24 godziny w wodzie. Następnie przyciąłem sztobry tak aby pozostały tylko 3 oczka. Dwa centymetry nad górnym oczkiem zrobiłem cięcie ukośne w stronę przeciwną do oczka najwyższego. Dół sztobra obciąłem prosto, pół centymetra poniżej dolnego oczka. 

   Następnie wyciąłem dolne oczko i uszkodziłem korę na samum dole sztobra. Potem koniec wsadziłem do ukorzeniacza takiego zwykłego sypkiego. I  tak przygotowane sztobry posadziłem w torfie zmieszanym z piaskiem.


Tak przygotowane korytko postawiłem na grzejniku z chłodnym garażu.

Każdego z gatunków mam dwa sztobry, zobaczymy jaka będzie skuteczność mojego ukorzeniania.

Mam nadzieję że chociaż 5 sztuk się przyjmie bo moja winnica wymaga powiększenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz