wtorek, 27 stycznia 2015

Wino z kompotów, dżemów i innych przetworów.

Po negocjacjach z mamą dziś otrzymałem zestaw surowców do produkcji winka.




Dostałem kilka słoików wiśni i czereśni. Pięć słoików truskawek, 4 słoiki śliwek białych. Kilka słoików dżemów z truskawek, wiśni oraz aronii.









Postanowiłem że oddziele sok od owoców bo do samego końca nie mogłem zdecydować czy lepiej będzie przeprowadzić fermentację w obecności owoców czy bez. Ostatecznie do końcowej ilości czyli 14 litrów samego soku dodałem wszystkie dżemy.






Jak widać uzyskałem 14 litrów bardzo słodkiego soczku.



















Ostatecznie trochę się zdziwiłem bo po dolaniu wody do 25 litrów wsadziłem cukromierz i zobaczyłem na nim tylko 15 Blg. Więc dodałem połowę owoców z myślą że po burzliwej fermentacji i wyciągnięciu ich z fermentora dodam cukru w ich miejsce.      
                                                                                              






Wiec podsumowując uzyskałem nastaw 30 litrów i 15 Blg. Zaszczepiłem go drożdżami uniwersalnymi w postaci matki drożdżowej zrobionej z płynnych drożdży znanej firmy tylko chyba dałem za duże stężenie cukru bo matka drożdżowa startowała 4 dni...



Data wstawienia winka: 3.01.2015r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz