piątek, 7 sierpnia 2015

Chmielnik... choroby, opryski i domowe metody.

Dawno już nic nie było o moich chmielach wiec trzeba opisać Wam co z nim robiłem czym pryskałem i pokazać jak rośnie.


Wiec tak moim chmielom zdarzyły się dotychczas dwie infekcję a mianowicie zakatowała je mszyca i przędziorek chmielowiec. Najgorsze było to że zaraz po ataku mszycy był atak przędziorka co moim zdaniem trochę znowu spowolniło wzrost Magnuma i Herkulesa.


Sybilla jest nieugięta i ma już chyba około 10 metrów.








Herkules mino że posadzony najpóźniej dzielnie walczy o swoją pozycję w chmielniku.







Magnum jest wyższy od Herkulesa i jako jedyny z początkowo jednego pędu wypuścił na wysokości 60 cm dwa ładne pędy które teraz bardzo raźnie pną się w górę.

















Teraz trochę o pielęgnacji czyli jeżeli wasza roślina ma już około 2-3 metry wysokości należy pozbyć się wszystkich liści i pędów na wysokości 1 metra od ziemi. Ja robiłem to w trochę inny sposób a mianowicie wraz ze wzrostem rośliny co kilka dni pozbywałem się po 1-2 liście od dołu co moim zdaniem nie naraziło rośliny na szok i zmotywowało roślinę do wzrostu.

Teraz kwestia oprysków i nawożenia. 
Wiec na mszyce opryskałem Decisem dwukrotnie w odstępie tygodnia. I na przędziorka wykonałem oprysk wodą z mydłem. Takie akcję należy wykonywać wraz z pojawieniem się na to zapotrzebowania czyli infekcji rośliny. 

Nawożenie: Raz na tydzień podlewam wszystkie rośliny uniwersalnym płynnym nawozem rozrobionym zgodnie z zaleceniem producenta. A ostatnio zaaplikowałem Saletrę amonową w postaci granulek którym posypałem glebę wkoło chmieli. Użyłem jej w ilości około 8-10 gram w obawie przed przedawkowaniem. Powtórzę te nawożenie w okresie kwitnienia roślin.

Teraz jestem praktycznie pewny że z Sybilli w tym roku będę zbierał szyszki a co reszty zobaczymy.


1 komentarz:

  1. Ja właśnie ostatnio kupiłem opryskiwacz akumulatorowy, bo moje chmielniki są już tak wysokie, że trudno je jakkolwiek opryskać. Dzielnie rosną i mam nadzieję, że w tym roku da się coś z nimi zrobić :D

    OdpowiedzUsuń